Manify mede-oprichter Tommie van de Wiel

Onder het motto ‘leren van een ander’ drinken we vandaag een kop koffie – en praten we bij – met Tommie van de Wiel. De 26-jarige Tommie is mede-eigenaar van het succesvolle online platform Manify. “Play Hard!”.

Hoe zag je jeugd eruit, Tommie?
“Uitstekend; ik mag niet klagen. Zoals de meeste jongeren heb ik flink gefeest én net genoeg in de boeken gezeten. Al heb ik – natuurlijk – wel mijn papiertjes gehaald. In mijn puberjaren dacht ik altijd dat Den Bosch (mijn woonplaats) de wereld was. Maar na mijn reizen en mijn ‘woontijd’ in Budapest en Barcelona ben erachter gekomen dat er meer is. Veel meer. Ik wil nu altijd weg; meer zien, meer doen en meer meemaken. “

 Wat houdt je op dit moment bezig?
“Op dit moment run ik, samen met mijn compagnon Roel van der Krabben, het mediabedrijf(je) Manify. Ons hoofddoel is om gave content te creëren in samenwerking met onze redactie. Tussendoor bedenk ik nieuwe concepten om Manify verder te laten groeien. Ik ben altijd op zoek naar hét ei van Columbus en soms vinden we die ook. Voor de rest geniet ik van mijn meisje, mijn vrienden en sport ik graag.”

Waar liggen je interesses?
“Mijn interesses zijn heel uitlopend. Buiten Manify, houd ik heel erg van muziek. Gitaar spelen, muziek verzamelen, optredens en feestjes. Feestjes.. Dat blijft altijd wel een hele grote interesse van me. Ik had verwacht dat het minder zou worden naarmate ik ouder word, maar mwa.. niet echt haha. Ik het heel belangrijk om veel toffe ervaringen op te doen. Als een nieuwe auto zou kopen, ben ik daar naar een week al aan gewend en is er niks speciaals meer aan. Terwijl ik nu nog kan genieten van die toffe reis afgelopen zomer. En dat kan ik over een jaar nog steeds. Ik hou van met grote groepen mensen zijn en er voor zorgen dat iedereen de tijd van z’n leven heeft. Een organisator in hart en nieren zeg maar!

Hoe ziet een dag in het leven van Tommie eruit?

“Mits het lukt, probeer ik in de ochtend even te sporten, nuttig een gezond ontbijtje, struin het internet af en dan door naar kantoor. Op de redactie nemen we de dag door en ik schrijf een aantal artikelen. In de middag/namiddag staan er met regelmaat events of afspraken gepland. Als ik na een lange werkdag op tijd thuis ben, bereid ik een lekkere maaltijd klaar. Daarna doe ik eigenlijk wat iedereen doet: sporten, motorrijlessen, lekker Netflixen met m’n vriendin of met vrienden afspreken.”

Wat heeft jou doen besluiten om je volledig in te zetten van Manify?
“In mijn Manify beginperiode werkte ik al nauw samen met Roel om toffe content voor
het platform te produceren. We kozen samen om met Manify een bepaalde richting op te gaan en dat bleek aan te slaan. Gevolg: ik heb de mooiste baan van de wereld.”

Waar staat Manify voor?
“Manify staat voor unieke, kwalitatieve content. We trachten een kwaliteitsmagazine te maken, waar mensen van kunnen genieten, zoals ze dat vroeger ook konden als ze een tof blad open sloegen. Dit keer is het gratis en is het niet vergeven van de reclame en commerciële content. Op Manify vind je voornamelijk veel artikelen over stijlvolle fashion en travel. Maar onze visie is: Play Hard! Zonder ‘Work Hard’, want als je hard kan spelen zonder daarvoor te werken ben je helemaal lekker bezig (of verwend). De Manifiër zorgt goed voor zichzelf, heeft centen en spend ze ook. Daarom zie je ook veel gave gadgets, exclusieve feesten en dikke schepen voorbij komen.”

ManifyWaar wil je naar toe met Manify?
“We willen als Manify onze doelgroep blijven boeien met bijzonder content. Maar uiteraard willen natuurlijk meer. Meer bezoekers, meer mensen aan ons binden. We hebben plannen om van Manify een exclusief lifestyle brand te maken: van events, community’s tot aan toffe samenwerkingen met merken die bij ons passen.”

Hoe zie jij de toekomst in van social influencers?
“Ik verwacht dat er straks zoveel bij komen dat iedereen een ‘influencer’ is. Dat is lachen, maar dan beginnen we gewoon opnieuw. De meest bekende influencers zullen een ander label opgeplakt krijgen en dan begint het riedeltje weer op nieuw. Je ziet dat veel mensen nu hun artikelen van verschillende sites halen. Het boeit eigenlijk niet zo veel wat er bovenaan staat. Althans, voor mannen. Vrouwen zijn wat meer merktrouw op dit gebied. Die volgen ook echt blogs. Alleen zijn ze er ook wel weer sneller op uitgekeken! Ik denk dat in de toekomst door de bomen het bos niet meer te zien is, dus dat mensen behoefte hebben aan één plek waar ze de meeste online entertainment vandaan halen. Nu vervult Facebook die functie wel, maar ik vraag me af hoe lang dit zo blijft…”

Heb je nog tips voor Boots & Suits?
“Wees enthousiast en laat dat terugkomen in je content. Probeer ook niet dezelfde content te delen als iedereen. Iets unieks maken is veel toffer!”

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *