James Dunlap richt kwalitatief kledingmerk ‘Reigndeer’ op

reigndeer James

Director en founder van het nieuwe merk Reigndeer Clothing Company vertelt zijn verhaal over het merk, zijn essentials en zijn liefde voor Scandinavië. Schenk uzelf een lekker kopje koffie in en lees mee:

Vertel is wat over Reigndeer

Reigndeer Clothing Company is een Engels merk gebaseerd op het Scandinavische leven en design. We wilden een mannenmerk creëren wat voor eenieder toegankelijk is. We zijn net nieuw op de markt gekomen en kijken erg uit naar de toekomst.

Hoe kwam je bij het idee om dit op te starten?

Het is eigenlijk ontstaan omdat ik nergens kleding kon vinden die ik leuk vind. Ik spendeerde uren achter mijn laptop om het internet af te speuren naar kleding die bij mijn stijl hoort, maar ik kon vrij weinig vinden. Wanneer ik een dag ging shoppen in een stad was ik er klaar mee om van winkel naar winkel te gaan. De zin was zeg maar weg. Dus dacht ik: waarom niet zelf kleding ontwerpen die moeilijk te vinden is? Met kleine details maak ik mijn kleding uniek, en de kwaliteit is erg goed al zeg ik het zelf.

Waar komt de naam vandaan?

De naam komt van een trip naar Stockholm die ik maakte met mijn vriendin. Het idee voor een eigen kledingmerk speelde al wat langer en ik wist al dat het iets Scandinavisch moest zijn. Elke ochtend in ons hotel kregen we bij het ontbijt ‘reindeer’ vlees. Ik probeerde het vlees elke ochtend weer maar ik vond het ontzettend smerig. Afijn, het beeld van een deer heb ik altijd van gehouden – een sterk en prachtig dier om naar te kijken – en dat vond ik gelijk van de naam ook. Dat was eigenlijk waar de naam zich vormde, maar er moest nog wel een Engels randje aan. Op de terugweg in het vliegtuig vroeg ik mijzelf af: wat maakt ons echt Brits? Het eerste wat ik mij opkwam was Monarchie, dus het woordje ‘Reign’ paste precies in de content. Ik ben erg blij met de naam!

Wat vind je zo leuk aan Scandinavië?

Ik voel mij al van jongs af aan aangetrokken door Scandinavië. Sinds ik Stockholm en Kopenhagen ontdekte was ik helemaal verkocht. Het zijn absoluut mijn twee favoriete steden van de wereld. Ik hou van het ‘laid back’ gevoel, maar anderzijds ook het harde werken en het moraal van de bevolking. Het eten, de architectuur en de liefde voor modern design passen volledig in mijn straatje. Maar bovenal het buitenleven, de outdoors in Scandinavië moet eenieder eens in zijn leven bezoeken..

Wat is, naar je eigen merk, een brand waar jij je goed in voelt?

Persoonlijk vind ik Levis erg fijn. De kwaliteit en de uitstraling zijn perfect. Denim Jackets zijn essentieel voor mij!

Iets wat iedere man zou moeten hebben is …

Geur. Al klinkt dat natuurlijk vrij breed. Het kost tijd om de perfecte aftershave te vinden die helemaal bij je past. Het duurde even voordat ik de perfecte aftershave vond voor mij persoonlijk. Ik ging vaak naar een lokale shop om verschillende merken uit te proberen. Elke keer probeerde ik een andere. Iedere huid heeft een andere aftershave nodig. De aftershave die ik gebruik kan heel anders ruiken bij een ander persoon. Uitproberen is de key hierin.

Wat zijn je plannen met Reigndeer?

Het plan is om in de loop der tijd meer kwalitatief goede kleding op de markt te brengen. Stijlvol en een goede fitting zijn essentieel. Wij richten ons vooral op goede basics en toffe accessoires.

Ben je eigenlijk meer een stadsmens of een outdoor liefhebber?

Een beetje van beide. Ik voel me erg lekker als ik een flinke wandeling door de bossen maak, maar aan de andere kant geniet ik ook erg van een kopje koffie in de drukte en een goede film in de bioscoop!

Wat zijn je dagelijkse essentials?

Ik ga nergens heen zonder mijn Reigndeer Stag Cardholder. Ze zijn erg minimalistisch en stijlvol – en erg handig voor mij omdat ik weinig pasjes gebruik. Ik wilde een kwalitatief goede accessoire uitbrengen en dat is in mijn opzicht goed gelukt. Ze zijn gemaakt van 100% leer en handgemaakt in de UK.

Waar staat Reigndeer over vijf jaar?

Ik hoop dat we dan nog steeds prachtige producten op de markt brengen voor onze klanten wereldwijd!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *